Vertrouwen is de basis voor een goede relatie tussen de maatschappijen waar HBH Serviceprovider zaken mee doet en haar klanten. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat een kleine groep klanten helaas misbruik maakt van dit vertrouwen. Zij plegen fraude. Uit dezelfde onderzoeken blijkt ook dat veruit de meeste klanten vinden dat verzekeringsfraude hard moet worden aangepakt. Dat is logisch. Want hoe meer fraude er gepleegd wordt, hoe hoger de premie. Dat willen wij natuurlijkvoorkomen. Bijvoorbeeld door bij verzekeringsaanvragen te controleren met wie we zaken gaan doen en bij schadeclaims te kijken of deze terecht zijn.
Weet u bij het aanvragen van een verzekering niet goed wat wij met een bepaalde vraag bedoelen? Neem dan contact op met ons of met uw adviseur. Wij nemen graag de tijd om het duidelijk voor u te maken. Dit geldt natuurlijk ook wanneer u bijvoorbeeld niet goed weet op welke manier u moet handelen bij een schademelding of welke informatie u aan de maatschappij dient te verstrekken bij het indienen van een schadeclaim. Zo zorgen we samen dat misverstanden worden voorkomen.
Wij zien fraude als “het doelbewust benadelen van de maatschappij in het voordeel van de fraudeur of een derde persoon”. De fraudeur geeft dan een verkeerde voorstelling van zaken om bijvoorbeeld
een verzekering te kunnen sluiten of een (hogere) uitkering te krijgen dan waar hij recht op heeft. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:
Wij doen er zoveel mogelijk aan om fraude te voorkomen en op te sporen. Dat is niet alleen ons
eigen belang maar ook het belang van onze klanten. Hoe dan wij dat?
Is er sprake van fraude? Dan nemen we maatregelen, zoals:
Welke maatregel wij nemen hangt af van de ernst en omvang van het fraudegeval.
Als u het vermoeden hebt dat een verzekerde of een andere relatie van ons fraudeert, kunt u dat aan ons melden.
Wij zullen zorgvuldig omgaan met de informatie die wij ontvangen.